Sportmassage

Wees lief voor je lichaam door aan goede preventie en nazorg te doen. Verdrijf stress, pijn, stijve spieren door massage, stretchen en geniet van een moment voor jezelf.
Preventief werken : De conditie en het herstel van het lichaam is belangrijk en daar wordt zelden aandacht aan geschonken. Zo gebeuren er ongevallen en blessures die vermeden konden worden. Dus het is beter voorkomen dan genezen.
Massage : is het toepassen van verschillende handgrepen op het lichaam met als doel zowel de spieren te activeren (eerder een opwarming) als te relaxeren (na de inspanning). We stimuleren de doorbloeding zodat je een energetisch, fit en ontspannend gevoel hebt, waardoor het lichaam ook sneller en beter recupereert.
Adviezen geven : i.v.m. hygiëne, lichamelijke en mentale verzorging,…
Tapen / bandageren : zijn maatregelen treffen om een letsel te voorkomen of een bestaand letsel te stabiliseren. Dit kan door middel van kinesiotape of op de klassieke manier met een stevige windel of met klassieke sporttape.

REPOZ-stretching

Ik maak deel uit van de groep Bienestar binnen het Sportmedisch Centrum Lebbeke. Om nog professioneler te zijn en uniformiteit te hebben binnen de groep Bienestar,  heb ik een opleiding REPOZ- topsport-stretching gevolgd.
Het is anders dan een klassieke stretching – REPOZ duidt zowel op ‘repositioneren’ van een onevenwichtig of vermoeid lichaam als op repos het Franse woord voor rust.
Na een REPOZ-stretching voelen de spieren door de algemene tonusdaling zo ontspannen aan dat er een totale rust optreedt. De bloeddruk en hartslag dalen, inslapen gaat vlotter en de recuperatie na de inspanningen verloopt efficiënter. Daar ik tijdens de opleiding de technieken zelf heb ondergaan kan ik beamen dat het een meerwaarde is binnen de sportverzorging.

Voordelen van REPOZ

Bevorderd de afvoer van vocht en afvalstoffen;
Bevorderd van toevoer van bouwstoffen;
Bestrijd spierverhardingen, -pijn en -krampen;
Bestrijd vermoeidheid en spanningen;
Bevorderd de bloedcirculatie;
Algehele of lokale ontspanning.